Klachten
Communiceer met ons
Indien u klachten ervaart en van mening bent dat u onjuist of onzorgvuldig bejegend, geïnformeerd of behandeld bent, doe dan uw mond open! Vraag om een verhelderend gesprek. Dan kan er gezamenlijk naar een oplossing gezocht worden.
Klachten regeling
Volgens de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector (WKCZ) is een tandarts verplicht om een klachtenregeling te bieden. Wij maken in onze praktijk gebruik van de klachtenregeling van de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde).
Stap 1. Ga in gesprek met je tandarts
Stap 2. Neem contact op met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP)
Stap 3. Klachtbemiddeling
Kom je er alsnog niet uit? Dan kun je een klacht indienen.
Is het met de informatie van het Tandheelkundig Informatie Punt niet gelukt om zelf afspraken voor een oplossing te maken met je tandarts? Dan kun je een aanvraag voor klachtbemiddeling indienen bij de KNMT klachtenservice. Nadat je klachtbemiddeling hebt aangevraagd, neemt een klachtenfunctionaris contact met zowel jou als je zorgaanbieder/tandarts op.